Összes oldalmegjelenítés

2013. április 29., hétfő

Dél-Marokkó körtúra (2013) - VIDEÓ

2013 áprilisában kéthetes körutazást tettünk Dél-Marokkóban.

Utunkat az állandóan nyüzsgő Marrakesh-ben kezdtük. Innen egy hosszú szerpentines úton felkapaszkodtunk a Magas-Atlasz legfontosabb átkelőhelyére, a Tizi n'Tichka hágóra, majd a túloldalon leereszkedve megérkeztünk Ait Benhaddou világhíres erődített agyagvárosához.

A számos nagy sikerű hollywood-i produkció forgatási helyszínéül szolgáló faluból dél felé folytattuk utunkat a pálmafákban gazdag Draa-folyó völgyében, s Zagora érintésével a Szahara széli parányi berber faluba, M'Hamidban érkeztünk. Innen kiindulva egynapos túrát tettünk terepjárókkal az Erg Chigaga-ba, ahol megmásztunk egy 300 méter magas homokdűnét, mely egyike a Szahara legmagasabb homokdűnéinek.

A homoksivatag után a hatalmas kősivatagon keresztül, lélegzetelállító felszíni formák között haladva érkeztünk meg Tafraoute-ba, az Anti-Atlasz szívébe. Több napos tartózkodásunk során ellátogattunk  a Festett kövekhez, sétáltunk egye a gyönyörű Ait Mansour kanyonban, valamint sikeresen megmásztuk a környék leghíresebb hegyét, a 2 375 méter magas Jebel el-Kest-et.

A mászás fáradalmait a tengerparti Essaouira-ba pihentük ki, a hangulatos kikötővárosban bóklászva és mindenféle ízletes tengeri hal kóstolásával.

Kéthetes körutazásunkat Casablanca-ban zártuk, ahol megnéztük az iszlám világ 7. legnagyobb mecsetét, a II. Hasszán mecsetet. Marokkó gazdasági központját elhagyva repülőre szálltunk, s magunk mögött hagyva ezt a csodálatos világot, élményekben gazdagon tértünk haza.

Az élménybeszámoló hamarosan érkezik, addig is egy zenés fotómontázs a túrán készült fényképeimből: